Λιγότερα τσιπ, λιγότερες ανέσεις για αρκετά νέα μοντέλα


Το ζήτημα με την έλλειψη ημιαγωγών δεν έχει δημιουργήσει προβλήματα μόνο στις γραμμές παραγωγής αλλά και στον εξοπλισμό των αυτοκινήτων.

Του Γιάννη Σκουφή

Τους τελευταίους μήνες η παγκόσμια αγορά και ειδικότερα οι αγοραστές ταλαιπωρούνται από την πολύμηνη αναμονή μέχρι να φτάσει στα χέρια τους το νέο τους αυτοκίνητο. Ο λόγος είναι η έλλειψη ημιαγωγών που έχει δημιουργήσει μεγάλες καθυστερήσεις στις γραμμές παραγωγής και για αυτό το λόγο έχουν προκύψει αυτές οι καθυστερήσεις που κατά μέσο όρο κυμαίνονται από 4 έως και 6 μήνες.

Ωστόσο, δεν είναι μόνο το θέμα της αναμονής με το οποίο πρέπει να συμβιβαστούν οι αγοραστές. Η έλλειψη των τσιπς έχει δημιουργήσει προβλήματα και στα επίπεδα εξοπλισμού των αυτοκινήτων. Για παράδειγμα, σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι δυνατή η παραγγελία με ψηφιακό πίνακα οργάνων και έτσι η μόνη επιλογή είναι ο κλασικός με τα αναλογικά όργανα, όπως συνέβη για κάποιο διάστημα με το απερχόμενο Peugeot 308.

Υπάρχουν και άλλες πιο πρόσφατες περιπτώσεις, όπως της Tesla, η οποία φαίνεται να παραδίδει αυτοκίνητα κυρίως στην αμερικανική και κινεζική αγορά χωρίς θύρες USB-C. Συγκεκριμένα, απουσιάζουν οι θύρες τόσο από την κεντρική κονσόλα όσο και από τα πίσω καθίσματα, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις δεν είναι διαθέσιμη καν η δυνατότητα της ασύρματης φόρτισης.

Αυτό προφανώς συμβαίνει επειδή η Tesla δεν έχει άλλη επιλογή από το να παραδώσει το αυτοκίνητο στον πελάτη, ο οποίος θα ήταν κρίμα να μην το έχει για αυτό το λόγο. Το περίεργο είναι πως η Tesla δεν έχει προχωρήσει σε επίσημη ανακοίνωση, αλλά υπάρχουν δημοσιεύματα που αναφέρουν πως αυτές οι θύρες θα τοποθετηθούν μέχρι το τέλος του έτους.

Ένα ακόμη πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι της General Motors που παραδίδει αυτοκίνητα δίχως σύστημα start&stop ώστε να εξοικονομήσει τσιπάκια και να εξομαλύνει την γραμμή παραγωγής της. Ωστόσο, σε αυτή την περίπτωση δεν είναι δυνατή η μετέπειτα εγκατάσταση του συστήματος και το μόνο που κάνει η εταιρία είναι να προχωρήσει σε μία μείωση της τιμής πώλησης κατά 50 δολάρια.

Η μείωση της τιμής είναι ακόμη μεγαλύτερη -από 150 έως και 500 δολάρια- σε άλλα μοντέλα όπως τα Chevrolet Colorado, Blazer, Equinox κ.λπ.- καθώς δεν υπάρχει δυνατότητα τοποθέτησης θερμαινόμενων καθισμάτων, premium ηχοσυστημάτων και άλλα κομφόρ.


Νεότερη Παλαιότερη