Νέα απάτη στο Βόλο: Με ένα μήνυμα της άρπαξαν 1.600 ευρώ – Το κόλπο των επιτήδειων


Νέα υπόθεση ηλεκτρονικής απάτης με θύμα αυτή τη φορά 63χρονη Βολιώτισσα απασχολεί την Εισαγγελία Βόλου.

Η γυναίκα δέχτηκε στο κινητό της τηλέφωνο μήνυμα με το οποίο φαινόταν να την ενημερώνει Τράπεζα ότι απενεργοποιήθηκε η κάρτα της και έπρεπε να βάλει καινούργιους κωδικούς. Όμως, παραπεμπόμενη στο link που επισυναπτόταν, η γυναίκα είδε τον τραπεζικό της λογαριασμό να αδειάζει και έχασε από τη μία στιγμή στην άλλη 1.600 ευρώ.

Η Εισαγγελία Βόλου παρήγγειλε τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης προκειμένου να εντοπιστεί ο υπαίτιος και να οδηγηθεί στη Δικαιοσύνη. Ανάθεσε στην Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Βόλου να κάνει έρευνα και να διαπιστώσει τα στοιχεία του αποστολέα του μηνύματος. Πρόκειται για μία από τις δεκάδες πλέον μηνύσεις με απάτες που διαπράττονται με τη μέθοδο του phishing και χειρίζεται η Εισαγγελία Βόλου, αφού τα κρούσματα ηλεκτρονικής απάτης έχουν πολλαπλασιαστεί εν μέσω πανδημίας.

Δυστυχώς, οι επιτήδειοι καταφέρνουν να αποστέλλουν μηνύματα έχοντας υποκλέψει ακόμη και τα σήματα Τραπεζών, με αποτέλεσμα να δημιουργείται η εντύπωση στους παραλήπτες ότι το περιεχόμενό των μηνυμάτων τους είναι ασφαλές. Το phishing πραγματοποιείται συνήθως με την αποστολή μαζικών μηνυμάτων spam e-mails, τα οποία υποτίθεται ότι αποστέλλονται από κάποια υπαρκτή και νόμιμη εταιρεία σε μία προσπάθεια να παραπλανήσει τον παραλήπτη και να του αποσπάσει απόρρητα προσωπικά και οικονομικά δεδομένα.

Οι πολίτες θα πρέπει να είναι πολύ καχύποπτοι, όταν τους ζητούν μέσω μηνυμάτων προσωπικές πληροφορίες και να μη συμπληρώνουν φόρμες, όταν τους αποστέλλονται από άγνωστες διευθύνσεις ηλεκτρονικών ταχυδρομείων. Δεν θα πρέπει να παραπέμπονται στα link και να συμπληρώνουν για κανέναν λόγο προσωπικά τους στοιχεία. Μία δημόσια υπηρεσία δεν θα τους ζητήσει ποτέ να συμπληρώσουν προσωπικά δεδομένα ποτέ εξ αποστάσεως, όπως κατ’ επανάληψη έχει επισημάνει η Ένωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας.

Με πληροφορίες από: taxydromos

Νεότερη Παλαιότερη