Η συγχώνευση που έτρεμαν Netflix και Disney έγινε πραγματικότητα

Η επικράτεια του streaming είναι στις μέρες μας ένα πεδίο λυσσαλέου ανταγωνισμού, με όλους τους μεγάλους να έχουν μπει ή να μπαίνουν προοδευτικά στον χορό των δισεκατομμυρίων.

Το Netflix είχαν όλοι κατά νου και την πρωτόγνωρη γιγάντωσή του, διεκδικώντας κομμάτι από την πλουσιοπάροχη πίτα.

Και τη Δευτέρα, 17 Μαΐου 2021, ήρθε μια είδηση-«φωτιά» να τινάξει στον αέρα τα σχέδια των μεγάλων παικτών. 
Βλέπετε ένας ακόμα μεγαλύτερος παίκτης γεννήθηκε και εισβάλει δυναμικά στα νέα μέσα, αναγκάζοντας τους πάντες να τον ονομάσουν γίγαντα πριν ακόμα τον δουν…

Η συγχώνευση που τρέμει ο ανταγωνισμός
   
Ούτε λίγο ούτε πολύ, ο τηλεπικοινωνιακός κολοσσός των ΗΠΑ, AT&T, ανακοίνωσε πως συγχωνεύει τη WarnerMedia με το Discovery, ώστε να γεννηθεί ένας σημαντικός φορέας περιεχομένου.

Την ώρα που Netflix και Disney συνεχίζουν να οδηγούν την κούρσα του streaming, η AT&T αναδιπλώθηκε μοιράζοντας εκ νέου την τράπουλα. Η WarnerMedia θα συγχωνευτεί λοιπόν με την τηλεοπτική εταιρία του Discovery, δημιουργώντας έναν σωστό γίγαντα στον χώρο των media.

Η συμφωνία θα φέρει πολλά και μεγάλα ονόματα του κόσμου της τηλεόρασης και του κινηματογράφου κάτω από κοινή στέγη. Η WarnerMedia έχει τα HBO, CNN, Cartoon Network, TBS, TNT και το χολιγουντιανό στούντιο Warner Bros. φυσικά, υπεύθυνο για μια σειρά από τα μεγαλύτερα κινηματογραφικά franchises, όπως ο «Χάρι Πότερ» και ο «Batman».

Όσο για το τηλεοπτικό δίκτυο του Discovery, λειτουργεί κι αυτό πολλά συνδρομητικά κανάλια, όπως τα HGTV, Animal Planet, Food Network και TLC.

   
Τόσο η WarnerMedia όσο και το Discovery έχουν επίσης τις δικές τους streaming πλατφόρμες, τα HBO Max και Discovery Plus, αντίστοιχα.

Όπως μαθαίνουμε από το δελτίο Τύπου, τα διοικητικά συμβούλια και των δύο εταιριών έχουν εγκρίνει τη συμφωνία και περιμένουν πια το πράσινο φως από τους ρυθμιστικούς φορείς των ΗΠΑ.

Η AT&T θα έχει στην κατοχή της το 71% της νέας εταιρίας, ενώ στο Discovery θα πάει το υπόλοιπο 29%. Όπως έγινε γνωστό, η AT&T θα πάρει 43 δισ. δολάρια από τη συμφωνία.

Η νέα εταιρία, που δεν έχει όνομα ακόμα, θα διοικείται από το μεγαλοστέλεχος του Discovery, David Zaslav: «Είναι πολύ συναρπαστικός ο συνδυασμός δύο τόσο ιστορικών εταιριών, της παγκοσμίου κλάσης δημοσιογραφίας και των εμβληματικών franchises, κάτω από κοινή στέγη, ξεκλειδώνοντας τέτοια αξία και ευκαιρίες», γράφει ο ίδιος στο ανακοινωθέν.

Η στρατηγική αναδίπλωση της AT&T
   
Στροφή 180 μοιρών χαρακτηρίζουν παράγοντες της αγοράς την αιφνιδιαστική κίνηση της AT&T, η οποία έδωσε γη και ύδωρ για να αγοράσει τη WarnerMedia (γνωστή τότε ως TimeWarner) τον Οκτώβριο του 2016, έναντι 85,4 δισ. δολαρίων.

Η εξαγορά είχε βρει μάλιστα απέναντί της το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, το οποίο φοβόταν άνοδο των τιμών για τους καταναλωτές, μιλώντας για μονοπωλιακές πρακτικές στον κλάδο της συνδρομητικής τηλεόρασης. Κάποιοι είπαν μάλιστα πως ήταν δάκτυλος του ίδιου του Τραμπ, ο οποίος είναι γνωστό ότι μισεί θανάσιμα το CNN (το οποίο ανήκει στη Warner).

Ό,τι κι αν ήταν, η υπόθεση πήγε στα δικαστήρια, έγινε πολύκροτη και πήρε τελικά το πολυπόθητο ΟΚ το 2018, έπειτα από λυσσαλέες νομικές μάχες. Ήταν μια από τις μεγαλύτερες εξαγορές όλων των εποχών, με την τελική συμφωνία να αγγίζει το ποσό των 109 δισ. δολαρίων.

Και τώρα, 3 χρόνια αργότερα, είναι λες και τίποτα απ’ όλα αυτά δεν συνέβη ποτέ.

Όπως παρατηρούν παράγοντες της αγοράς, η κίνηση της AT&T δεν είναι τυχαία, καθώς προσφάτως μεγάλοι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι, που ήθελαν άλλοτε να μεταμορφωθούν σε μιντιακές αυτοκρατορίες, προσπαθούν να ξεφορτωθούν τώρα τους κινηματογραφικούς και τηλεοπτικούς βραχίονές τους.

Μόλις τον Φεβρουάριο, η AT&T ανακοίνωσε την απομάκρυνση από τον όμιλο της DirecTV. Η νέα εταιρία που τη διαχειρίζεται αξίζει πλέον 16,25 δισ. δολάρια και σηματοδοτεί μεγάλη χασούρα για τον μητρικό όμιλο, μιας και η AT&T είχε αγοράσει τον πάροχο δορυφορικής τηλεόρασης έναντι 48,5 δισ. δολαρίων.

Αλλά και νωρίτερα μέσα στον Μάιο, η Verizon ανακοίνωσε πως αποχωρίζεται τόσο την AOL όσο και τη Yahoo. Αγοράστηκαν αμφότερες από ιδιωτικό επενδυτικό κεφάλαιο έναντι 5 δισ. δολαρίων, τα μισά σχεδόν από όσα είχε δώσει ο τηλεπικοινωνιακός κολοσσός για να τις αποκτήσει.

Κολοσσός από τα γεννοφάσκια του
   
Η συγχώνευση Warner Media και Discovery προκάλεσε τριγμούς στον κόσμο της αγοράς και όχι άδικα. Όταν ολοκληρωθεί, θα γίνει η δεύτερη μεγαλύτερη μιντιακή εταιρία του κόσμου, σε όρους εσόδων, πίσω μόνο από την Disney.

Σύμφωνα με τους Financial Times, θα έχει αξία στα 132 δισ. δολάρια. Εξίσου σημαντικό, η συγχώνευση των δύο εταιριών θα εξοικονομεί κάπου 3 δισ. δολάρια τον χρόνο από τις μεταξύ τους συμφωνίες δικαιωμάτων, ζεστό χρήμα δηλαδή που θα επενδύεται στην παραγωγή περιεχομένου.

Όπως αποκάλυψε ο Zaslav, μιλώντας στους επενδυτές των δύο εταιριών, οι Warner Media και Discovery ξοδεύουν ετησίως πάνω από 20 δισ. δολάρια για περιεχόμενο, περισσότερα από τον τρέχοντα προϋπολογισμό του Netflix δηλαδή. Για τέτοιο γίγαντα μιλάμε.

«Πρέπει να έχεις περιεχόμενο που ο κόσμος αγαπά τόσο πολύ ώστε να τρέχει σπίτι και να πληρώνει γι’ αυτό πριν πληρώσει για το φαγητό του ή για μια στέγη πάνω από το κεφάλι του», είπε χαρακτηριστικά το νέο αφεντικό, σύμφωνα με τη Wall Street Journal.

   
Αυτό που δεν είναι σαφές για την ώρα είναι τι ακριβώς σημαίνει η συμφωνία για το μέλλον των συνδρομητικών HBO Max και Discovery Plus, τις streaming υπηρεσίες των δύο εταιριών. Γεγονός που προβληματίζει την αγορά.

Τόσο ο Zaslav όσο και ο γενικός διευθυντής της AT&T, John Stankey, αρνήθηκαν να σχολιάσουν, αφήνοντας ανοιχτό το τοπίο για υποθέσεις και εικασίες. Αν θα συγχωνευτούν και αυτές ή θα συνεχίσουν να λειτουργούν ανεξάρτητα, μένει να φανεί.

Στην παρουσίαση που έγινε πάντως για τους επενδυτές, οι δύο εταιρίες σημείωσαν πως ο συνδυασμός των καταλόγων τους θα δημιουργήσει μια βιβλιοθήκη με περισσότερες από 200.000 ώρες περιεχομένου.

Η συγχώνευση αναμένεται να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2022…

Ο νέος πόλεμος του streaming
   
WarnerMedia και Discovery θα γεννήσουν μια από τις μεγαλύτερες μιντιακές αυτοκρατορίες του κόσμου, ώστε να είναι σε θέση να διεκδικήσει με αξιώσεις μερίδιο της συνδρομητικής αγοράς.

Η νέα εταιρία θα τα βάλει πρωτίστως με το Netflix και το Disney+, τους ηγέτες του χώρου, θέλοντας να βρει τη θέση της σε ένα τοπίο όπου ξεφυτρώνουν διαρκώς streaming πλατφόρμες.

Apple, Amazon, NBCUniversal, CBS και πολλοί ακόμα επενδύουν τεράστια ποσά σε τέτοιες υπηρεσίες περιεχομένου.

Εξίσου ενδιαφέρουσα είναι και η απόλυτη μυστικότητα με την οποία κλείστηκε η συμφωνία AT&T και Discovery. Όπως αποκαλύπτει το NBC, ο γενικός διευθυντής της WarnerMedia, Jason Kilar, δεν ενημερώθηκε για τις διαπραγματεύσεις παρά μερικές μέρες πριν κλείσει η συμφωνία!

Ο Kilar δεν είναι τυχαίος, είναι συνιδρυτής της streaming πλατφόρμας Hulu, στην οποία λειτουργούσε ως CEO ως το 2013. Αφεντικό της WarnerMedia έγινε τον Απρίλιο του 2020 και, όπως όλα δείχνουν, τώρα θα δει πιθανότατα την πόρτα της εξόδου.

Η WarnerMedia ήθελε πώς και πώς πρόσβαση στο δημοφιλές περιεχόμενο του Discovery, ώστε να επεκτείνει τους τίτλους της και να ανταγωνιστεί στα ίσα Netflix και Disney+ σε όρους ποικιλίας περιεχομένου.

WarnerMedia και Discovery έχουν επίσης μακροχρόνιες συμφωνίες για αθλητικά γεγονότα. Το Discovery, ας πούμε, έχει διεθνείς συμφωνίες για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ενώ η WarnerMedia έχει δικαιώματα στο ΝΒΑ.

Μέσα σε όλα…
   
Λες και η συμφωνία Warner Media και Discovery δεν ήταν αρκετή για να ταράξει τα ύδατα του streaming, ήρθε άλλη μια είδηση να ρίξει ακόμα περισσότερο λάδι στη φωτιά του ανταγωνισμού.

Το γεγονός δηλαδή ότι η Amazon βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για να αγοράσει την MGM! Μια εξαγορά της τάξης των 9 δισ. δολαρίων.

Επίσημη ανακοίνωση δεν υπάρχει εδώ, το θέμα αποκάλυψαν ωστόσο τόσο το Information όσο και το Variety.

Ο κινηματογραφικός κολοσσός MGM δεν χρειάζεται προφανώς συστάσεις, αποτελεί εμβληματικό χολιγουντιανό στούντιο και έναν από τους πυλώνες της αμερικανικής κινηματογραφίας.

Ο κατάλογος των ταινιών του πηγαίνει πίσω αρκετές δεκαετίες και αν ολοκληρωθεί η εξαγορά, η Amazon θα αποκτήσει τα αποκλειστικά δικαιώματα στα «Τζέιμς Μποντ», «Ρόκι», «Ρόμποκοπ» κ.ά. Αλλά και σε μια σειρά από εταιρίες παραγωγής και διανομής, αλλά και στο δίκτυο Epix.

   
Η Amazon προσέφερε 9 δισ. δολάρια για την εξαγορά της MGM, όπως αποκαλύπτει το Variety, ενώ αυτό το ποσό τοποθετείται στα 7-10 δισεκατομμύρια για το The Information. Το Variety ισχυρίζεται ωστόσο πως τα 9 δισ. δολάρια που προσφέρει η Amazon είναι ακριβώς το ποσό που ήθελε να πάρει η MGM.

Η MGM πωλείται βέβαια από τον Δεκέμβριο του 2020. Δεν αποκλείεται καθόλου πάντως, στο φως της συγχώνευσης Warner Media και Discovery και των τριγμών που έχει επιφέρει στην αγορά, να τα βρουν Amazon και MGM και να ολοκληρωθεί η συμφωνία.

Το Information παρατηρεί ωστόσο πως «το καθεστώς των συζητήσεων της Amazon με την MGM είναι ασαφές και είναι πιθανό να μην καταλήξει σε συμφωνία».

Τον Δεκέμβριο, ο Guardian είχε εκτιμήσει τη βιβλιοθήκη της MGM σε 4.000 ταινίες και 17.000 ώρες τηλεοπτικού υλικού. Ειδικά οι περιπέτειες του Τζέιμς Μποντ, παραμένουν ένα από τα πλέον πολύτιμα κινηματογραφικά franchises όλων των εποχών.

newsbeast


Νεότερη Παλαιότερη