Σαρωτικές αλλαγές στην Παιδεία: Τι θα γίνει με τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ..

Σαρωτικές αλλαγές έρχονται στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας, με τα πανεπιστήμια να κατακτούν την πολυπόθητη αυτονομία τους σε κρίσιμα θέματα που αφορούν την καθημερινή λειτουργία φοιτητών και καθηγητών.
Ετσι το τοπίο αλλάζει συνολικά και πλησιάζει περισσότερο την εικόνα του αμερικανικού μοντέλου διάρθρωσης της ανώτατης εκπαίδευσης: τα ΑΕΙ αυτονομούνται και οι διοικήσεις τους στο μέλλον θα αποφασίζουν για όλα όσα τις αφορούν. Αριθμός εισακτέων, ορισμός βαθμολογικών κριτηρίων για την επιλογή των φοιτητών, μεταπτυχιακά προγράμματα, θα αποτελούν στο μέλλον ευθύνη των διοικήσεων των ΑΕΙ, ενώ θα δίνεται η δυνατότητα αύξησης των πηγών χρηματοδότησής τους μέσω δωρεών ή άλλων πηγών.
Μια από τις οποίες βέβαια μπορεί να είναι η διαχείριση στις «πατέντες» των επιστημόνων τους. Η ατζέντα της νέας υπουργού Παιδείας βέβαια όπως είναι ήδη γνωστό ανοίγει τις επόμενες ημέρες με τις διατάξεις για την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, ωστόσο μέσα στους επόμενους μήνες το κεφάλαιο ανώτατη εκπαίδευση θα απασχολήσει κατά προτεραιότητα τις επόμενες νομοθετικές της κινήσεις.
Ενώ, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες των «ΝΕΩΝ», τα ΤΕΙ που έγιναν πανεπιστήμια (Δυτικής Αττικής και Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο) δεν αλλάζουν φυσιογνωμία αλλά αντίθετα αναβαθμίζονται. Συγκεκριμένα και ανά βαθμίδα:
Τα πανεπιστήμια θα αποφασίζουν στο μέλλον για τον αριθμό των εισακτέων τους αλλά και τις βάσεις εισαγωγής στα προγράμματά τους, ενώ ανοίγει η χρηματοδότησή τους και σε άλλες πηγές (δωρεές, πατέντες κ.λπ.). Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα προχωρήσει στη θέσπιση σχετικής διάταξης αφού οριστεί ειδική επιστημονική επιτροπή με την οποία θα δίνονται στα πανεπιστήμια οι αρμοδιότητες που επί σειρά ετών ζητούσαν οι διοικήσεις τους.
Ετσι θα σταματήσουν οι αντιπαραθέσεις μεταξύ υπουργείου Παιδείας και διοικήσεων των ΑΕΙ για τον καθορισμό και στη συνέχεια υπερδιπλασιασμό των εισακτέων στα πανεπιστήμια των πρωτοετών φοιτητών τους μέσω του θεσμού των μετεγγραφών. Οπως είναι γνωστό, οι διοικήσεις των ΑΕΙ υποβάλλουν ετησίως τις προτάσεις τους προς το υπουργείο Παιδείας σχετικά με τον αριθμό των ατόμων που μπορούν να εκπαιδεύσουν. Ο αριθμός αυτός στη συνέχεια αφού αυξηθεί από το υπουργείο Παιδείας, διπλασιάζεται τελικά στα κεντρικά Ιδρύματα της χώρας από τους μετεγγραφόμενους.
Θα καθορίζεται, λοιπόν, σύμφωνα με τη διάταξη που μελετάει το υπουργείο Παιδείας από την αρχή της χρονιάς ο αριθμός των εισακτέων σε κάθε πανεπιστήμιο από τις ίδιες τις διοικήσεις τους και σ’ αυτόν τον αριθμό θα προβλέπονται εκ των προτέρων και οι πιθανές μετεγγραφές, όπως και τα κριτήριά τους, κάτι που θα γίνει σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας. Παράλληλα, το υπουργείο, όπως είναι φυσικό, θα διατηρεί δυνατότητες ελέγχου όλων των σχετικών αποφάσεων.
Δωρεές, κληροδοτήματα, πατέντες. Αλλάζει και εκσυγχρονίζεται το θεσμικό πλαίσιο για δωρεές και πρόσθετη χρηματοδότηση των ανωτάτων Ιδρυμάτων. Θα αξιοποιούνται από τα Ιδρύματα έσοδα από επιχειρήσεις έντασης γνώσης και κοινές ερευνητικές δραστηριότητες με άλλους φορείς του δημοσίου ή ιδιωτικού τομέα.
Πολλά ιδρύματα άλλωστε έχουν στο παρελθόν ξεκινήσει διαδικασίες για τη δημιουργία Εδρών στο εσωτερικό τους, αλλά οι πολιτικές αυτές δεν προχώρησαν από τις αλλεπάλληλες αλλαγές πολιτικής της τελευταίας δεκαετίας και την απουσία κλίματος σταθερότητας και ασφάλειας στην ακαδημαϊκή κοινότητα.
Παράλληλα ειδικό πλαίσιο μέτρων αναμένεται να θεσπιστεί και για το λεγόμενο «brain drain» και τον επαναπατρισμό μεγάλων ελλήνων επιστημόνων από το εξωτερικό που χρειάζονται, όπως είναι φυσικό, ένα περιβάλλον σταθερότητας για να συνεχίσουν την επιστημονική τους έρευνα από ένα ελληνικό πανεπιστήμιο, συνδέοντας τη χώρα μας με τα μεγάλα κέντρα του εξωτερικού.
Αλλάζει το θεσμικο πλαίσιο διαχείρισης των Ειδικών Λογαριασμών των ΑΕΙ στην κατεύθυνση της ευελιξίας τους και της πιο εύκολης διαχείρισης των κονδυλίων από τα ερευνητικά προγράμματα στα πανεπιστήμια. Οπως είναι γνωστό πρόκειται για τον Ειδικό Λογαριασμό Κονδυλίων Ερευνας (ΕΛΚΕ), που συνίσταται σε κάθε πανεπιστήμιο για τη διαχείριση και αξιοποίηση των κονδυλίων επιστημονικής έρευνας, εκπαίδευσης, κατάρτισης, τεχνολογικής ανάπτυξης και καινοτομίας.
Η διαχείριση των κονδυλίων αυτών τα τελευταία χρόνια ήταν πλήρης γραφειοκρατικών κωλυμάτων, ενώ αποτελεί στρέβλωση το γεγονός ότι τα ΑΕΙ της χώρας εξαιτίας της χρόνιας υποχρηματοδότησής τους χρησιμοποιούσαν και με τη «βούλα» του νόμου τα κονδύλια αυτά για την κάλυψη των λειτουργικών τους αναγκών, στερώντας τα τελικά από την έρευνα.

COMMENTS

Όνομα

ΑΘΛΗΤΙΚΑ,1679,ΑΝΔΡΑΣ,300,ΑΡΘΡΑ,639,ΑΣΤΕΙΑ,46,ΑΧΑΪΑ,318,ΓΥΝΑΙΚΑ,895,ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ,231,ΔΙΑΦΟΡΑ,574,ΔΙΕΘΝΗ,4207,ΕΛΛΑΔΑ,6000,ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ,1158,ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ,740,ΕΡΓΑΣΙΑ,312,ΖΩΔΙΑ,511,ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ,430,ΚΡΗΤΗ,623,ΚΥΠΡΟΣ,523,ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ,58,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ,497,ΠΑΙΔΙ,267,ΠΑΡΑΞΕΝΑ,248,ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ,209,ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ,421,ΠΟΛΙΤΙΚΗ,1114,ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ,360,ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ,172,ΣΙΝΕΜΑ,75,ΣΥΝΤΑΓΕΣ,931,ΣΧΕΣΕΙΣ,361,ΤΑΞΙΔΙΑ,310,ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ-ΕΠΙΣΤΗΜΗ,651,ΥΓΕΙΑ,1709,AUTOMOTO,762,LIFESTYLE,1149,MEDIA,1137,PEOPLE,60,VIRAL,122,
ltr
item
istioforos news : Σαρωτικές αλλαγές στην Παιδεία: Τι θα γίνει με τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ..
Σαρωτικές αλλαγές στην Παιδεία: Τι θα γίνει με τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ..
https://1.bp.blogspot.com/-6NQiZOLhP_s/XSsTwUYQzAI/AAAAAAACCBs/ZvSlabCcsekQV6H0mFPCABfT2tDJnvu-wCLcBGAs/s640/2_38.webp
https://1.bp.blogspot.com/-6NQiZOLhP_s/XSsTwUYQzAI/AAAAAAACCBs/ZvSlabCcsekQV6H0mFPCABfT2tDJnvu-wCLcBGAs/s72-c/2_38.webp
istioforos news
https://www.istioforosnews.com/2019/07/blog-post_799.html
https://www.istioforosnews.com/
https://www.istioforosnews.com/
https://www.istioforosnews.com/2019/07/blog-post_799.html
true
8450452528644144786
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Συνέχεια.. Reply Cancel reply Delete by Home PAGES POSTS View All ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy