• ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

    14 Απρ 2018
    - Δημοσιεύτηκε, 14 Απρ 2018 - 10:18 μ.μ.

    Η τέχνη της πλύσης εγκεφάλου

    Αυτό που μοιραζόμαστε στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί εναντίον μας.


    Έχετε προσπαθήσει ποτέ να πείσετε κάποιον ποτέ για κάτι; Φυσικά το έχετε κάνει. Όλοι το έχουμε κάνει κατά καιρούς.
    Βομβαρδιζόμαστε συνεχώς με διαφημιστικά προϊόντα, μπαίνουμε αναγκαστικά σε γλέντια και καταχρηστικές ειδήσεις εξουσίας,θεωρώντας ότι ο τύπος όπως και τα άλλα μέσα ενημέρωσης είναι η μόνη απευθείας σύνδεση με την πραγματική ζωή. Μαθαίνουμε πώς πρέπει να τρώμε, να διαβάζουμε, να ψηφίζουμε, και κυρίως τι πρέπει να θυμόμαστε.
    Η τέχνη της πειθούς - ή "πλύση εγκεφάλου" αν προτιμάτε - είναι μια πολύ κερδοφόρα επιχείρηση και σε αυτή τη διαδικασία υποβάλλονται όλοι σε καθημερινή βάση.
    Η «τέταρτη εξουσία» εντάσσεται σε όλο και περισσότερες αυξανόμενες δομές που συγκροτούν ομίλους ενημέρωσης, αδειάζοντας το περιεχόμενό τους πάνω μας. Πριν εκτοξευτούν τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης, με την τεχνολογική εξέλιξη, υπήρχαν οι διαφημίσεις της τηλεόρασης οι πινακίδες των δρόμων, και ο έντυπος τύπος των εφημερίδων και περιοδικών απευθύνονταν σε αυτούς που ήθελαν να συμμετέχουν στον κοινό-στόχο τους. Σε άλλη περίπτωση ξεχνιόταν. Για παράδειγμα, δεν θα δίνατε ιδιαίτερη προσοχή στο εμπορικό σήμα της Polly Pocket εάν δεν ήσασταν 10χρονη κοπέλα, ή κάποιος που χρειαζόταν ένα δώρο για ένα 10χρονο κορίτσι. Το 1994, οι ρόλοι των φύλων ήταν αποδεκτοί και δίκαιοι.
    Σήμερα, έχουμε "ευλογηθεί, ή ευνουχιστεί" με τα σύγχρονα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης και την εξατομικευμένη διαφήμιση που είναι προσαρμοσμένη αποκλειστικά για εμάς, όπως για παράδειγμα στο Facebook. Δεσμεύονται να μας δείξουν μια σχετική διαφήμιση, με βάση τις πληροφορίες που δίνουμε, αν και τις περισσότερες φορές είναι λάθος. Οι συμπάθειες, τα σχόλια, και οι συνεχείς ενημερώσεις κατάστασης, χρησιμοποιούνται για να σχεδιάσουν μια τέλεια στρατηγική πειθούς. Αλλά τι πραγματικά λειτουργεί;
    Η σωστή διαφήμιση, μόνο για εσάς
    Σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο PNAS, οι ερευνητές από την Columbia, Stanford, Pennsylvania και Cambridge, εξέτασαν την αποτελεσματικότητα των διαφημιστικών στα κοινωνικά μέσα. Έχουν μελετήσει πολλά και διαφορετικά ψυχολογικά χαρακτηριστικά από ψηφιακά ίχνη, βάση των χαρακτηριστικών που εμφανίζουμε στο διαδίκτυο, μέσω των προφίλ μας στο Facebook, των εικόνων Instagram, των tweets, των αναρτήσεων στο blog ή των προσωπικών ιστοσελίδων. Αυτά τα ίχνη της προσωπικότητάς μας, χρησιμοποιούνται για να αξιολογήσουν το ψυχολογικό μας προφίλ.
    Όταν οι εξωστρεφείς διαφημίσεις ομορφιάς παρουσιάζονται για παράδειγμα σε ένα εξωστρεφές κοινό, έχουν περισσότερες πιθανότητες πώλησης από ό, τι όταν η διαφήμιση στοχεύει σε εσωστρεφή άτομα του Facebook, παρά το γεγονός ότι το προϊόν είναι ακριβώς το ίδιο.
    Αυτή η στενή παρακολούθηση που μας οδηγεί να πειστούμε να αγοράσουμε περισσότερα πράγματα που δεν χρειαζόμαστε, μπορεί να φαίνεται αβλαβής σε σύγκριση με την πλύση εγκεφάλου και την πειθώ που στοχεύει σε πολιτικά και πολεμικά κέρδη.
    Ο έλεγχος του μυαλού και η πλύση εγκεφάλου είναι μακροπρόθεσμοι στόχοι μεγάλης διάρκειας για τις κυβερνήσεις όλου του κόσμου. Φανταστείτε αν θα μπορούσατε να χειριστείτε τη βούληση των εχθρών σας με ένα απλό εμβόλιο. Μπορεί να ακούγεται σαν να περιγράφω κάποιο θρίλερ, αλλά η αλήθεια είναι πιο ξένη από τη μυθοπλασία.
    Όταν η πλύση εγκεφάλου έχει πολιτικό ενδιαφέρον
    Μια σειρά πειραμάτων της CIA διεξήχθησαν σε ινδικά χοιρίδια, αλλά και ανθρώπους. Η επιθυμία της CIA να βρει το κλειδί για την πλύση εγκεφάλου - ακόμη και με ψυχολογικά βασανιστήρια - για να χρησιμοποιήσει ενάντια στους εχθρούς, ήταν ενεργή από το 1953 -1973. Σύμφωνα με τον τότε διευθυντή της CIA, Richard Helms η MK-Ultra, είχε ως στόχο τη μελέτη ενός φαρμάκου που θα μπορούσε να βοηθήσει στη δυσφήμιση ατόμων, να προκαλέσει πληροφορίες και να εμφυτεύσει προτάσεις και άλλες μορφές πνευματικού ελέγχου, χρησιμοποιώντας LSD ( (lysergic acid diethylamide) ως ελεγκτή μυαλού.
    Άλλες δοκιμές αποσκοπούσαν στον εντοπισμό προσωπικοτήτων, που θα ήταν ευκολότερο να χειραγωγηθούν και θα ήταν επιρρεπείς στον έλεγχο του νου που προκαλείται από τα ναρκωτικά.
    Από όσο γνωρίζουμε, οι πλατφόρμες των κοινωνικών μέσων δεν προσπαθούν να μας εγχύσουν με ουσίες ελέγχου του νου, αλλά να μας χειραγωγήσουν με άλλους τρόπους. Σήμερα ως χρήστες είμαστε σίγουρα μέρος ενός συνεχιζόμενου πειράματος. Οι σαφώς καθορισμένοι πολιτικοί κάθε κράτους, βγαίνουν μέσω τη χρήση μαζικής πειθούς και της ψυχολογικής αξιολόγησης ψηφιακών αποτυπώσεων που χρησιμοποιείται ευρέως. Αυτά τα μέσα πειθούς μπορούν να οδηγήσουν τους ανθρώπους σε πιο υγιείς και ευτυχισμένες ζωές, όπως επίσης και στη μεγαλύτερη δυστυχία. Μπορούν ακόμη να χρησιμοποιηθούν για την δυσφήμιση ατόμων, την πρόκληση πληροφοριών και την εμφύτευση προτάσεων, ή άλλων μορφών πνευματικού ελέγχου.
    Δεν είμαστε πλέον στη μέση του Ψυχρού Πολέμου, αλλά η πλύση εγκεφάλου - ή η πειθώ αν το επιθυμείτε - εξακολουθεί να είναι μαγευτική και άκρως κερδοφόρα για ορισμένους. Είτε πρόκειται για διαφημίσεις μέσω διαδικτύου, είτε για καινούρια πολεμικά drones, και εξαιρετικά μυστικά κυβερνητικά προγράμματα, η χειραγώγηση και ελαχιστοποίηση του μυαλού, είναι θέμα ενδιαφέροντος και όλοι είμαστε στόχος.
    Ο Big Brother δεν προκαλεί πλέον πρόκληση, γιατί είναι σίγουρο ότι σας παρακολουθεί. Η υπεραφθονία της πληροφόρησης μας δηλητηριάζει με κάθε είδους ψέματα, μας ρυπαίνει με φήμες, διαστρεβλώσεις, παραμορφώσεις, και μεθοδεύσεις. Μας χειραγωγεί, και προσπαθεί να ενσταλάξει στο ασυνείδητό μας ιδέες που δεν είναι δικές μας.
    Οι κάποτε διαφορετικές σφαίρες επιρροής που σχετίζονται με τη μαζική κουλτούρα, την επικοινωνία ή την πληροφόρηση σιγά σιγά μπλέχτηκαν και σήμερα είναι πολύ δύσκολο να διακρίνουμε τις δραστηριότητες τους.
    Οι παραπληροφορημένοι, βλέπουν μονοδιάστατα τα πράγματα και γίνονται θύματα φανατισμού, χειραγώγησης και αποπροσανατολισμού. Στερούνται τη δυνατότητα να εμβαθύνουν έννοιες και να διαμορφώσουν μια συγκροτημένη αντίληψη για τον κόσμο, καθώς περιορίζεται η κριτική σκέψη και δεν είναι σε θέση να αμφι­βάλλουν ή να αμφισβητούν τα γεγονότα. Γίνονται έρμαια των προωθούμενων ηγετών, χωρίς να συνειδητοποιούν τις ατα­σθαλίες και παραβιάσεις τους.
    Το ερώτημα που τίθεται είναι πώς θα μπορέσουμε να αντισταθούμε σε αυτή την επίθεση και να υπερασπιστούμε τον εαυτό μας απέναντι στην παραπληροφόρηση και την πλύση εγκεφάλου;
    The Matrix - "Το Μάτριξ είναι ένα σύστημα Νίο. Αυτό το σύστημα είναι ο εχθρός μας. Πρέπει να καταλάβεις ότι οι περισσότεροι από αυτούς τους ανθρώπους δεν είναι έτοιμοι να ξεφύγουν από αυτό, και πολλοί από αυτούς είναι τόσο εθισμένοι, τόσο απεγνωσμένα εξαρτημένοι από το σύστημα, που θα παλέψουν για να το προστατέψουν".
    Ιησούς Χριστός - "Γνώσεσθαι την Αλήθεια και η Αλήθεια ελευθερώσαι υμάς" (Ιω. η΄ 32)
    el.gr

    Ίσως σας ενδιαφέρουν

  • Κάντε like στον istioforo news



    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    Item Reviewed: Η τέχνη της πλύσης εγκεφάλου Rating: 5 Reviewed By: istioforos news


    Scroll to Top