• ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

    2 Σεπτεμβρίου 2017
    - Δημοσιεύτηκε, 2 Σεπτεμβρίου 2017 - 9:40 π.μ.

    Θετικές εντυπώσεις άφησε ο Α. Τσίπρας από την επίσκεψη του στο Impact Hub

    Θετικές εντυπώσεις άφησε, ως επί το πλείστον, η επίσκεψη του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και της αναπληρώτριας υπουργού Εργασίας Ράνιας Αντωνοπούλου στο Impact Hub, μια δομή, που υποστηρίζει την κοινωνική και αλληλέγγυα επιχειρηματικότητα.
    Όλα, όμως, όπως επισήμαναν, μιλώντας στο Αθηναϊκό - Μακεδονικικό Πρακτορείο Ειδήσεων, εκπρόσωποι κοινωνικών επιχειρήσεων, θα κριθούν από το αποτέλεσμα, δηλαδή την ενίσχυση ή όχι της αλληλέγγυας οικονομίας.
    Οι εντυπώσεις
    «Φαινόταν διαφορετικός, από ό,τι περιμέναμε», αναφέρει ο Τάσος Μυλωνάς από την εταιρία ταξιδιωτικών υπηρεσιών «travel12» στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, για την επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στο Impact Hub. «Πέρασε αρκετό χρόνο με τις ομάδες και μίλησε με τον κόσμο. Σε μας κάθισε πέντε λεπτά, έδειξε πολύ ενδιαφέρον, έκανε στοχευμένες ερωτήσεις, άκουγε και ήθελε να καταλάβει. Η πρόθεση της κυβέρνησης να βοηθήσει τη συγκεκριμένη μορφή επιχειρηματικότητας, καταρχάς στοιχειοθετείται από κάποιους νόμους, στην πράξη αυτό θέλει χρόνο και συστηματική παρακολούθηση. Και εκεί η Ελλάδα πάσχει», δήλωσε ο κ. Μυλωνάς.
    Και πρόσθεσε: «Θα ήταν βιαστικό να πούμε, ότι επειδή έγινε μια κουβέντα, θα έρθει και το αποτέλεσμα. Πάντως, η πρόθεση είναι αυτή, που θα περίμενε κανείς στην κατεύθυνση της πολιτικής της κυβέρνησης, να στηρίξει, δηλαδή, την κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία».
    Τα άλλα μέλη της ομάδας, Μαρία Ρεπούσκου και Αγγελική Κατσιφεράκη, συμφώνησαν, ότι η παρουσία του πρωθυπουργού ξεπέρασε το εθιμοτυπικό. Ήταν χαλαρός και δραστήριος, ρωτούσε για τις σπουδές και το ιστορικό τους, περιγράφουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Αντίθετα, το έτερο μέλος της ομάδας, Βασίλης Κρασσάς, σχολίασε, ότι «για μένα παρέμεινε αρκετά τυπική η επίσκεψη, το έκανε γιατί έπρεπε. Αλλά αυτό, που έκανε, το έκανε καλά».
    Η Βαλίσια Γκότση, από την εταιρία μόδας "2+1=2», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, πως εκτίμησε το γεγονός, ότι ο πρωθυπουργός επισκέφτηκε μια προσπάθεια, που γίνεται για την κοινωνική αφύπνιση, την κοινωνική επιχειρηματικότητα. Επίσης, θεωρεί, πως η επίσκεψη θα ενισχύσει το χώρο και την κοινότητα του Impact Hub, όπως και αντίστοιχων εγχειρημάτων.
    «Θα αξιολογήσουμε την κίνηση εκ του αποτελέσματος», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Τίνα Κυριάκη, από την εταιρία ξεναγήσεων «Alternative Athens» (Εναλλακτική Αθήνα). «Αν υπάρχει μια συνέχεια και όντως βοηθηθούν οι κοινωνικές επιχειρήσεις, ήταν ένα θετικό βήμα. Αν αποτελέσει μια τυπική επίσκεψη, δε θα αλλάξει κάτι. Μέχρι τώρα, πάντως, δεν είχαν υποστηριχθεί καθόλου οι νέες επιχειρήσεις από το κράτος».
    Οι κοινωνικές επιχειρήσεις
    Η εταιρία «travel12» ξεκίνησε πριν μερικούς μήνες και ήδη «οι δουλειές της έχουν ανοίξει». Στοχεύει στην προσέλκυση ξένων ταξιδιωτών για όλα τα μέρη της Ελλάδας, όλο το χρόνο, σε αντίθεση με το κυρίαρχο μοντέλο, που θέλει την Ελλάδα καλοκαιρινό προορισμό. Η ομάδα της «travel12», συνεργάζεται με τοπικούς παράγοντες και επιχειρήσεις, προφέρει ολοκληρωμένες, βιωματικές ταξιδιωτικές εμπειρίες, οι οποίες προσαρμόζονται στις ανάγκες και τις επιθυμίες του ταξιδιώτη.
    Ο ενδιαφερόμενος επισκέπτεται το σάιτ, συμπληρώνει ένα κουίζ, βγαίνει το προφίλ του. Η ομάδα τον κατευθύνει σε ένα πρόγραμμα, που συνδυάζει διάφορα στοιχεία. Είναι κάτι, που είναι δύσκολο να το κάνει μόνος του, ψάχνοντας σε 500 μεριές, σε έναν τόπο που δεν γνωρίζει.
    Για παράδειγμα μια ξενάγηση στην Επίδαυρο, που θα παρέχει και θεατρικό παιχνίδι, βόλτα στην Αθήνα με επίκεντρο τα ιδιαίτερα αρχιτεκτονικά της χαρακτηριστικά, φωτογραφική εξόρμηση, street art, επισκέψεις σε τοπικές μονάδες παραγωγής φέτας, ελαιόλαδου, πιτών, συμμετοχή σε παραδοσιακά τοπικά έθιμα, δραστηριότητες για παιδιά, ράφτινγκ, πεζοπορία, ποδηλασία κλπ. Μπορεί κανείς, πχ, να ζήσει σαν βοσκός για μια μέρα.
    Οι υπηρεσίες μπορεί να είναι και εξατομικευμένες. Για παράδειγμα, πρόσφατα, περιγράφει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Μυλωνάς, τέσσερις μαραθωνοδρόμοι από την Κίνα τους ζήτησαν μια «αυθεντική εμπειρία Μαραθωνίου». Εμείς, αντίστοιχα τους προτείναμε επίσκεψη στο Μαραθώνα, συνάντηση με προπονητή, πληροφορίες για την διατροφή των αρχαίων, την ιστορία κλπ.
    Η φιλοσοφία της «travel12» βασίζεται στις παρακάτω αρχές: ορθή και βιώσιμη αξιοποίηση των φυσικών και πολιτιστικών πόρων, ανάπτυξη συνεργιών σε τοπικό και θεματικό επίπεδο για την περαιτέρω ανάπτυξη τεχνογνωσίας και διάχυση των ωφελειών, παροχή υπηρεσιών ποιότητας, με συνέπεια και διαφάνεια, σε δίκαιη τιμή.
    «Η Ελλάδα έχει τόσα πράγματα να αναδείξει, που κι εμείς, οι ντόπιοι, συχνά δεν τα γνωρίζουμε. Για παράδειγμα, η Ελευσίνα έχει μεγάλη ιστορία και έναν θαυμάσιο αρχαιολογικό χώρο και οι Ευρωπαίοι την ψήφισαν Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, ενώ πολλοί από εμάς δεν το ξέρουμε», λέει ο κ. Μυλωνάς.
    Η «travel12» στοχεύει στη διεύρυνση της λεγόμενης «τουριστικής περιόδου». Ο τουρισμός «των τεσσάρων μηνών» (Ιούνιο ως Σεπτέμβρη), αποφέρει τεράστια κέρδη σε λίγα μέρη, οι προσφερόμενες υπηρεσίες συχνά είναι υπερτιμημένες και ποιοτικά υπό του μηδενός, ενώ κάποια νησιά «βουλιάζουν» από τους χιλιάδες τουρίστες, κάνοντας τη ζωή ανυπόφορη.
    Εμείς προτείνουμε ένα πιο βιώσιμο μοντέλο τόσο για τη τοπική κοινωνία, όσο και για τους επισκέπτες, εξηγεί ο κ. Μυλωνάς. Επίσης, ένας τουρίστας, που θα πάει στη Σαντορίνη, έτσι κι αλλιώς, μπορεί να δει και πέντε πράγματα ακόμα κάπου αλλού, αν έχει αυτή τη δυνατότητα. «Πια, το ζητάει αυτό ο κόσμος, ο τρόπος ταξιδιού έχει αλλάξει, δεν αρκείται στα αξιοθέατα, κουράζεται από τα 50μελή γκρουπ και τον ξεναγό με το μικρόφωνο», υπογραμμίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Μυλωνάς.
    Στην παρούσα φάση, οι περιοχές που προσφέρονται υπηρεσίες είναι η Αττική, ο Ν. Χανίων, το Ναύπλιο και ευρύτερα ο Ν. Αργολίδας και η περιοχή της Νεμέας - ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη και η ανάπτυξη των υπηρεσιών στα Ζαγοροχώρια.
    Alternative Athens: όπου πηγαίνουν οι τουρίστες, εμείς από την άλλη
    Μια εταιρία, που συνεργάζεται με την «travel 12» στις προσφερόμενες δραστηριότητες στην Αθήνα, και πρωτοπόρα στο είδος της, είναι η «Alternative Athens», η οποία ιδρύθηκε το 2013.
    «Ταξίδευα από πάντα πολύ και με ενδιέφερε να βλέπω, πώς ζουν οι ντόπιοι. Να μπω σε ένα σπίτι, να μάθω πώς μαγειρεύουν τα φαγητά τους, να πάω στα μαγαζιά τους», αναφέρει η Τίνα Κυριάκη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Και, σκέφτηκε, γιατί δεν κάνω για την πόλη μου, αυτά που αναζητώ στα ταξίδια;
    Όλα στην Αθήνα για έναν τουρίστα επικεντρώνονται στην Ακρόπολη και τριγύρω, συνεχίζει. Η Αθήνα είναι πολύ ενδιαφέρουσα, αλλά θέλει κάποιον να στη δείξει. Το δικό μας μότο είναι «όπου πηγαίνουν οι τουρίστες, εμείς από την άλλη».
    Βασικές θεματικές της ομάδας είναι: δοκιμή ελληνικών φαγητών, κρασιών και ροφημάτων (πχ τσάι του βουνού), με πληροφορίες για τη ιστορία, την καταγωγή, πχ «η μπουγάτσα γιατί λέγεται έτσι;» είτε σε ταβέρνες, είτε σε σπίτια ντόπιων, μαθήματα μαγειρικής, η ιστορία της Αθήνας μέσα από τη μυθολογία, η αρχαία και μοντέρνα Αθήνα, οι ολυμπιακοί αγώνες με φυσική άσκηση και ιστορία (γιατί υπήρχαν τα αθλήματα, ποια η χρησιμότητά τους, γιατί έτρεχαν με πανοπλία;), βόλτα σε τέσσερις αθηναϊκές γειτονιές, γνωριμία με την street art, τους Έλληνες σχεδιαστές μόδας, αξεσουάρ, κοσμημάτων, αντικειμένων, νυχτερινή ζωή, και για γκέι και λεσβίες, εξερεύνηση της αττικής φύσης, κ.α.
    2+1=2: δίκαιη μόδα, για τους εργαζόμενους και τους καταναλωτές
    Η Βαλίσια Γκότση και η Στέλλα Παναγιωτοπούλου, σχεδιάστριες μόδας αμφότερες, από τον Ιανουάριο του 2017 ίδρυσαν την εταιρία «2+1=2», που έχει ως κέντρο «την ηθική, συνειδητή μόδα», όπως υπογραμμίζουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
    «Ουσιαστικά στεκόμαστε ενάντια σε αυτό που λέμε "μόδα"», εξηγεί η Στέλλα. Επιθυμούν τα ρούχα να αντέχουν στο χρόνο, από καλά υλικά, να μην φοριούνται μόνο μια σεζόν και οι εργαζόμενοι να αμείβονται σωστά. «Όταν ένα μπλουζάκι πωλείται 5 ευρώ, δεν αντιπροσωπεύει την αξία του ρούχου και έχει άμεσο αντίκτυπο στον εργαζόμενο στην Κίνα, την Ινδία, το Μπαγκλαντές. Για την ακρίβεια "το ρούχο χρεώνεται στον εργαζόμενο". Επίσης, η ποιότητά του βαμβακιού είναι χαμηλή». λέει η Στέλλα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
    Φροντίζουν τα ρούχα να κατασκευάζονται από οργανικές πρώτες ύλες, δουλεύουν με ανθρώπους, που τους ξέρουν και τους εμπιστεύονται και οι παραγωγές γίνονται τοπικά, προσθέτει η Βαλίσια. Επίσης, δεν προχωρούν σε μεγάλες παραγωγές, γιατί αυτό σημαίνει πολλά υφάσματα, που μετά γίνονται ρύποι.
    Οι φιλοσοφία της εταιρίας, λένε τα κορίτσια στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, είναι ο «νομαδισμός». Κάθε συλλογή είναι και μια διαφορετική πόλη, η Κοπεγχάγη, η Αγία Πετρούπολη και η Πράγα ως τώρα. Εμπνέονται από την αρχιτεκτονική, τον κινηματογράφο, τη μουσική κάθε μέρους και αυτό αποτυπώνεται στα έργα τους. Για παράδειγμα, από την Αγία Πετρούπολη επηρεάστηκαν από το ρεύμα της ρώσικης πρωτοπορίας.
    Οι άνθρωποι πίσω από τις κοινωνικές εταιρίες
    Είτε από επιλογή, είτε από ανάγκη, οι παραπάνω άνθρωποι συγκρότησαν κοινωνικές επιχειρήσεις και δεν το μετάνιωσαν. Ίσα-ίσα.
    Ο κ. Μυλωνάς, δούλευε για 11 χρόνια στη Εθνική Τράπεζα, τα 3 τελευταία ως διευθυντής. Οι παροχές καλές, το στάτους το ίδιο, πληρούσε όλα τα κουτάκια, που θέλει η κοινωνία. Δεν τον γέμιζε όμως και αποφάσισε στο τέλος του 2016 να αποχωρήσει από την τράπεζα για να δημιουργήσει την «travel12». Στη διαδικασία ένωσε τις δυνάμεις του με τα υπόλοιπα μέλη της εταιρίας. Είναι πιο χαρούμενος από ποτέ.
    Η κρίση χτύπησε την πόρτα της κ. Κυριάκη, όταν η πολυεθνική, όπου δούλευε ως διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ, έκλεισε τα γραφεία της στην Αθήνα. Είχε δυο επιλογές: να ψάξει για δουλειά πάλι, όμως προοπτική δεν υπήρχε, ή να ξεκινήσει κάτι δικό της. Επέλεξε το δεύτερο. Και το έβαλε πείσμα: «θα κάνω κάτι, που πραγματικά μου αρέσει». Έτσι, το «Alternative Athens» γεννήθηκε. «Αν δεν υπήρχε η κρίση και η ανασφάλεια, πιθανόν δε θα το είχα τολμήσει. Όσο έχεις καλοπληρωμένη δουλειά και μπόνους, δεν τα αφήνεις εύκολα, αν δε σου συμβεί κάτι. Μου έδωσε ώθηση να ξεπεράσω τις δικές μου ανασφάλειες, να κάνω το επόμενο βήμα», εκμυστηρεύεται στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
    Η Βαλίσια και η Στέλλα δούλευαν για άλλους σχεδιαστές μόδας, αλλά ήθελαν να κάνουν κάτι μαζί. Και να το κάνουν σωστά, με ηθικό και συνειδητό τρόπο. Παραιτήθηκαν από τις δουλειές τους και ένωσαν τις δυνάμεις τους στην «2+1=2».

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

  • Κάντε like στον istioforo news

  • Scroll to Top