• ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

    13 Σεπτεμβρίου 2017
    - Δημοσιεύτηκε, 13 Σεπτεμβρίου 2017 - 4:19 μ.μ.

    Το μαζούτ «πνίγει» τις ακτές του Σαρωνικού ως τον Άγιο Κοσμά

    Πολύ λίγα, πολύ αργά.
    Στη φράση αυτή συμπυκνώνονται τα όσα έγιναν από την Κυριακή, που βυθίστηκε το δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ» έως και σήμερα Τετάρτη για την αντιμετώπιση της πετρελαιοκηλίδας που ταξίδεψε...ανενόχλητη από την Σαλαμίνα και απλώνεται στο θαλάσσιο μέτωπο από την Φρεταττύδα μέχρι και το Ελληνικό.
    Η πλοιοκτήτρια εταιρία μέρες μετά το συμβάν διαβεβαιώνει πως από την πρώτη στιγμή  δόθηκαν εντολές στην ιδιωτική εταιρεία που ανέλαβε το έργο της απορρύπανσης, να πράξει ό,τι είναι ανθρωπίνως και τεχνικώς δυνατό, ώστε να καθαριστεί πλήρως η πληγείσα περιοχή. Επίσης τονίζει πως το πλοίο «ήταν αξιόπλοο, τα πιστοποιητικά του ήταν εν ισχύ και είχε υποβληθεί σε όλους τους ελέγχους, όπως η κείμενη νομοθεσία απαιτεί» και ότι οποιαδήποτε «υποψία» διατυπώνεται  είναι ψευδής, συκοφαντική και η εταιρεία επιφυλάσσεται των δικαιωμάτων της».

    Ο Δήμος Πειραιά δεν έχει αρμοδιότητα παρέμβασης  

    Η κατάσταση έχει θέσει σε συναγερμό και το Δήμο Πειραιά με τον δήμαρχο Γιάννης Μώραλη να ζητεί από τον αρμόδιο  αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Γιώργο Γαβρίλη και από τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Σταμάτη Ράπτη να γίνουν όσα είναι αναγκαία καθώς ο δήμος δεν έχει αρμοδιότητα παρέμβασης!
    Στην καταγγελία ότι οι ομάδες που είχαν σταλεί στην Σαλαμίνα  για την αντιμετώπιση της πετρελαιοκηλίδας ήταν πολύ μικρές προχώρησε και η δήμαρχος του νησιού Ισιδώρα Παπαθανασίου προαναγγέλλοντας μηνύσεις από τους πολίτες που υπέστησαν οικονομική ζημία. Και εκφράζει την αγωνία της πως σε μια αλλαγή του ανέμου θα έχουμε νέα ρύπανση του νησιού».
     Εν τω μεταξύ μόλις σήμερα το πρωί πραγματοποιήθηκε έκτακτη σύσκεψη στο υπουργείο Ναυτιλίας για να εκτιμηθεί  η κατάσταση και οι ενέργειες που έχουν.
    Tεχνικά συνεργεία βρίσκονται από νωρίς το πρωί στη θαλάσσια περιοχή της Πειραϊκής προκειμένου να εκτιμήσουν την κατάσταση και να προχωρήσουν σε συντονισμένες ενέργειες για να γίνει η απορρύπανση των υδάτων.

    Η ανακοίνωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας  

    «Δηλώνουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας στους κατοίκους, τους επιχειρηματίες της περιοχής και τις τοπικές αρχές. Από την πλευρά μας, αμέσως μετά την βύθιση του πλοίου, που είναι τεράστιο πλήγμα για εμάς, το προσωπικό και τις οικογένειές μας, δόθηκαν εντολές στην ιδιωτική εταιρεία που ανέλαβε το έργο της απορρύπανσης, να πράξει ό,τι είναι ανθρωπίνως και τεχνικώς δυνατό, ώστε να καθαριστεί πλήρως η πληγείσα περιοχή. Έχουμε τις διαβεβαιώσεις ότι αυτό θα γίνει», προστίθεται στην ανακοίνωση.
    Η εταιρεία δηλώνει εξάλλου ότι η διαρροή καυσίμων από το πλοίο έχει σταματήσει και συνεχίζονται οι προσπάθειες άντλησης του φορτίου, που θα μεταφορτωθεί σε άλλο πλοίο το οποίο ναύλωσε η εταιρεία για το σκοπό αυτό, ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν υπάρχει καμία πιθανότητα μελλοντικής διαρροής.
    «Σε κάθε περίπτωση είμαστε και θα παραμείνουμε σε διαρκή επαφή με όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες προκειμένου να αποκατασταθεί πλήρως το περιβάλλον» αναφέρει ενώ σχετικά με τα αίτια του ναυαγίου, ενημερώνει ότι «οι αυτοψίες των δυτών και οι πραγματογνωμοσύνες από τις αρμόδιες αρχές και οργανισμούς είναι σε εξέλιξη και όταν ολοκληρωθούν», θα είναι σε θέση να γνωρίζει.
    Επισημαίνει ότι το πλοίο ήταν αξιόπλοο, τα πιστοποιητικά του ήταν εν ισχύ και είχε υποβληθεί σε όλους τους ελέγχους, όπως η κείμενη νομοθεσία απαιτεί.
    «Η “υποψία” που εκφράζεται από οιονδήποτε σχετικά με υποτιθέμενη μη καταλληλότητα του πλοίου να εκτελεί το έργο για το οποίο προοριζόταν είναι ψευδής, συκοφαντική και η εταιρεία επιφυλάσσεται των δικαιωμάτων της», αναφέρει τέλος η πλοιοκτήτρια εταιρεία.


     Tα αναπάντητα ερωτήματα
    Την ίδια στιγμή, σοβαρά ερωτήματα εγείρονται αναφορικά με την εξέλιξη της υπόθεσης προς δύο κατευθύνσεις.
    Το πρώτο αφορά τις συνθήκες υπό τις οποίες βυθίστηκε το δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ», καθώς ήταν αγκυροβολημένο στον Αργοσαρωνικό (κοντά στην Ψυττάλεια) και οι καιρικές συνθήκες μόνο δυσχερείς δεν ήταν.
    Στο πλαίσιο αυτό, χθες, ο υπ. Ναυτιλίας Παν. Κουρουμπλής ανέφερε ότι «γίνεται έρευνα, γιατί υπάρχουν ερωτήματα και πρέπει να απαντηθούν όλα».
    Το δεύτερο αφορά την χρόνο αντίδρασης στην οικολογική καταστροφή, καθώς υπάρχουν καταγγελίες από τους κατοίκους της Σαλαμίνας ότι τα συνεργεία απορρύπανσης καθυστέρησαν.
    Συνεχίζονται οι προσπάθειες καθαρισμού
    Στη μάχη της αντιρρύπανσης μπήκε  από σήμερα και το δεξαμενόπλοιο «Αktea osrv» της εταιρείας Τεχνικής Προστασίας Περιβάλλοντος- ένα σκάφος σύμφωνα με ειδικούς- με τεράστιες δυνατότητες απάντλησης πετρελαιοειδών.
    Συνεχίζονται εν τω μεταξύ οι προσπάθειες των σκαφών αντιρρύπανσης για την αντιμετώπιση κομματιών πετρελαιοκηλίδας που δημιουργήθηκαν στα Σελήνια και την Κυνόσουρα αλλά και σε Φρεαττύδα και Πειραϊκή.
    Περισσότερα από 60 άτομα ιδιωτικού συνεργείου επιχειρούν εντατικά από το πρωί στην παραλία του Παρασκευά στα Βοτσαλάκια και στη θαλάσσια περιοχή μπροστά από τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων.
     Χθες το απόγευμα (Τρίτη) έσπευσαν στην περιοχή δυνάμεις του Λιμενικού Σώματος αλλά και πέντε μεγάλα αντιρρυπαντικά σκάφη ιδιωτικής εταιρείας απορρύπανσης. Τοποθετήθηκαν ειδικά φράγματα και ρίχτηκαν μεγάλες ποσότητες αντιρρυπαντικών ώστε να περιοριστεί η εξάπλωσή της ρύπανσης.


     Οι εργασίες στεγανοποίησης του ναυαγίου, ενώ από την ιδιωτική εταιρεία στην οποία έχουν ανατεθεί οι εργασίες απορρύπανσης έχει κατατεθεί σχέδιο απάντλησης καυσίμων στη Λιμενική Αρχή Πειραιά, προκειμένου να αξιολογηθεί και στη συνέχεια να εκκινήσουν οι εργασίες απάντλησης του φορτίου του πλοίου.
    Στην περιοχή του ναυαγίου ενισχύονται τα σκάφη λιμενικού σώματος που επιχειρούν επί τόπου, ενώ στη Σαλαμίνα, κατόπιν συνεννόησης του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με την πλοιοκτήτρια εταιρία, έχουν σταλεί επιπλέον τρία βυτιοφόρα οχήματα, για να βοηθήσουν στην απορρύπανση των ακτών.




     Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, εκτίμησε ότι από το δεξαμενόπλοιο δεν υπάρχει κίνδυνος περαιτέρω διαρροής, καθώς τα πετρελαιοειδή που διέφυγαν ήταν αυτά που διέφυγαν κατά την ώρα της βύθισης. Ο υπουργός είπε ότι αμέσως μετά τη βύθιση έγιναν ενέργειες για να αναλάβουν δύο εταιρίες απορρύπανσης στο σημείο, ενώ είπε ότι γίνεται έρευνα για την υπόθεση γιατί υπάρχουν ερωτήματα και θα πρέπει να απαντηθούν.

    Το υπουργείο Περιβάλλοντος ζητεί ενημέρωση

    Για την αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης που προκλήθηκε από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου "Αγία Ζώνη ΙΙ" το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ενημερώνει πως σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, προωθεί συγκεκριμένες δράσεις, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.
    Συγκεκριμένα, το Συντονιστικό Γραφείο Αντιμετώπισης των Περιβαλλοντικών Ζημιών(ΣΥΓΑΠΕΖ) του ΥΠΕΝ, σε συνεργασία με τις εμπλεκόμενες αρχές, θα κινήσει όλες τις απαραίτητες διαδικασίες, όπως αυτές προβλέπονται στο Προεδρικό Διάταγμα υπ' αριθ. 148 "Περιβαλλοντική ευθύνη για την πρόληψη και την αποκατάσταση των ζημιών στο περιβάλλον".
    Με έγγραφο που απέστειλε το ΣΥΓΑΠΕΖ, καλεί την πλοιοκτήτρια εταιρεία να καταθέσει εγγράφως στοιχεία για τις έως τώρα ενέργειές της, καθώς και χρονοδιάγραμμα ενεργειών, όπως και μέτρα απορρύπανσης της θαλάσσιας και παράκτιας περιοχής και μέτρα πρόληψης περαιτέρω πρόκλησης περιβαλλοντικής ζημίας.
    Παράλληλα με τις ενέργειες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το ΣΥΓΑΠΕΖ θα καθορίσει επιπλέον τα κατάλληλα μέτρα αποκατάστασης του παράκτιου οικοσυστήματος, τον τρόπο παρακολούθησης αυτών και τη σχετική εργασία, έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία αποκατάστασης της περιβαλλοντικής ζημίας.
    Σημειώνεται ότι το Σώμα Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, Ενέργειας, Δόμησης και Μεταλλείων (ΣΕΠΔΕΜ) του ΥΠΕΝ, βρέθηκε στο πεδίο, εχθές, Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου, όπου πραγματοποίησε αυτοψία, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου.









     ΦΩΤΟ: Eurokinissi, INTIMEnews, PIRAEUSpress.gr

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

  • Κάντε like στον istioforo news

  • Scroll to Top