• ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

    19 Ιουνίου 2017
    - Δημοσιεύτηκε, 19 Ιουνίου 2017 - 7:30 π.μ.

    Οδηγούμε το νέο Honda Civic

    Η 10η γενιά του 5θυρου Honda Civic, που είδαμε το περασμένο φθινόπωρο στο Παρίσι, ήρθε αυτές τις ημέρες στην ελληνική αγορά.
    Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το βασικό μοντέλο της ιαπωνικής φίρμας, σε ένα μονοήμερο ταξίδι στην ορεινή Αχαΐα, από το οποίο σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
    Το νέο Civic, που διατίθεται μόνο σε 5θυρη έκδοση (θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη, στη Βρετανική μονάδα παραγωγής της φίρμας και θα εξάγεται σε όλο τον κόσμο), αποτελεί την συνέχεια του εμβληματικού μοντέλου της Honda, και η σύγκρισή του με το πρώτο Civic του 1972, δείχνει σαφώς την χαοτική διαφορά που δημιουργεί η εξέλιξη.
    hondacivic3
    Με μήκος σήμερα σχεδόν 4,5 μέτρα, το νέο Civic φθάνει στο βάρος των 1350 κιλών, υπερδιπλάσιων από αυτό του αρχικού μοντέλου και ανήκει στην μεσαία κατηγορία, έχοντας χώρους για 5 επιβάτες, αλλά και για 480 λίτρα αποσκευών (που φθάνουν τα 1120 λίτρα όταν πέσουν τα πίσω καθίσματα).
    Η θέση οδήγησης βρίσκεται 35 χλστ χαμηλότερα από αυτή της προηγούμενης γενιάς δημιουργώντας αίσθηση μεγαλύτερης ασφάλειας και προστασίας για τον οδηγό και το συνοδηγό. Το καπό έχει χαμηλώσει κατά 65 χλστ, με αποτέλεσμα να βελτιωθεί η προς τα εμπρός και κάτω ορατότητα. Λεπτές κολώνες Α (12 χλστ στενότερες) μειώνουν τα μπροστινά εμπόδια κατά 11,6%, προσφέροντας άριστα ορατότητα μπροστά 84,3 μοιρών, κάτι που δημιουργεί επίσης μία αίσθηση ευρυχωρίας στην καμπίνα.
    hondacivic2
    Εργονομικά βελτιστοποιημένα εμπρός καθίσματα προσφέρουν υψηλά επίπεδα άνεσης. Το κάθισμα του οδηγού διαθέτει ρυθμιζόμενη στήριξη μηρών σε 14 στάδια ώστε ο οδηγός να διαμορφώνει τη θέση που τον εξυπηρετεί καλύτερα. Τα εμπρός καθίσματα έχουν 10 χλστ μεγαλύτερη διαδρομή εμπρός/πίσω και 10 χλστ μεγαλύτερο εύρος ρύθμισης του ύψους από το προηγούμενο μοντέλο.
    Ο χώρος για τους ώμους των εμπρός επιβατών έχει αυξηθεί κατά 10 χλστ, ενώ ο χώρος ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα έχει επίσης αυξηθεί κατά 30 χλστ. Ο χώρος για τους ώμους στα πίσω καθίσματα του hatchback είναι 20 χλστ μεγαλύτερος, ενώ οι πίσω επιβάτες μπορούν επίσης να απολαμβάνουν 95 χλστ περισσότερο χώρο για τα πόδια, καθώς και 45 χλστ μεγαλύτερη απόσταση από το γόνατα.
    Μπροστά από τον οδηγό, η νέα διάταξη των οργάνων είναι πιο σαφής και φιλική προς το χρήστη. Μία νέα οθόνη επτά ιντσών TFT-LCD Driver Information Interface (DII) κυριαρχεί στο κεντρικό τμήμα του ανανεωμένου ταμπλό των οργάνων. Περιλαμβάνει μεγάλο, ψηφιακό στροφόμετρο και ταχύμετρο. Ενσωματωμένη στην οθόνη DII βρίσκεται μία περιοχή στην οποία ο οδηγός μπορεί να επιλέγει ανάμεσα στις ποικίλες οθόνες του συστήματος ενημέρωσης & ψυχαγωγίας, όπως απεικόνιση οδηγιών πλοήγησης, SMS και email (σε συνδυασμό με φωνητικές εντολές) πληροφοριών μουσικών κομματιών, επαφών smartphone, πληροφοριών ταξιδιού και πληροφοριών συντήρησης οχήματος. Στις εκδόσεις Sport, οι οδηγοί μπορούν επίσης να παρακολουθούν την πίεση υπερπλήρωσης.
    Αυτή η κεντρική οθόνη πλαισιώνεται από δείκτες θερμοκρασίας και στάθμης καυσίμου, επίσης μέσω οθονών TFT-LCD. Όλες οι ενδείξεις είναι ευανάγνωστες, με μοντέρνα εμφάνιση. Μόλις ο οδηγός μπαίνει στο αυτοκίνητο, τα όργανα φωτίζονται προοδευτικά δημιουργώντας μία φιλόξενη ατμόσφαιρα.
    hondacivic4
    Το σκρολάρισμα και η επιλογή των πληροφοριών που θα εμφανίζονται στην DII γίνεται μέσω χειριστηρίων στην αριστερή ακτίνα του τιμονιού (κοντά στον αντίχειρα). Έτσι ο οδηγός μπορεί να σκρολάρει μεταξύ των DII modes και να κάνει ρυθμίσεις, να εκτελεί αλφαβητικές αναζητήσεις (επαφών ή μουσικών κομματιών, για παράδειγμα) και να επιλέγει ποιες πληροφορίες επιθυμεί να εμφανίζονται στην DII του πίνακα οργάνων. Επίσης στην αριστερή ακτίνα είναι ενσωματωμένα τα χειριστήρια του τηλεφώνου που συνδέεται μέσω Bluetooth 3 HandsFreeLink. Ο συνδυασμός των χειριστηρίων του τιμονιού και της οθόνης DII στο πεδίο ορατότητας του οδηγού βοηθούν στο να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο ενώ οδηγεί.
    Ένα δεύτερο χειριστήριο στη δεξιά ακτίνα του τιμονιού ελέγχει τις ρυθμίσεις του adaptive cruise control και του συστήματος lane keeping assist.
    Ακόμα μεγαλύτερη όμως είναι η εξέλιξη των κινητήρων και είναι χαρακτηριστικό ότι το μοντέλο του 1972 με κινητήρα 1.170 κ.εκ. απέδιδε μόλις 50 ίππους, ενώ το σημερινό έχει τον χιλιάρι κινητήρα της βασικής έκδοσής, να αποδίδει 129 ίππους.
    hondacivic5
    Από πλευράς τεχνολογίας το μοντέλο βασίζεται σε μία νέα πλατφόρμα, με βελτιωμένη ακαμψία χάρη στη χρησιμοποίηση βελτιωμένων υλικών αλλά και των νέων διαδικασιών συναρμολόγησης.
    Το νέο πλαίσιο έχει πίσω ανάρτηση με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων αντί για τον απλούστερο ημιάκαμπτο άξονα του προηγούμενου, γεγονός που του στερεί κάτι σε μεταφορική δυνατότητα, αλλά που βελτιώνει σημαντικά την οδική συμπεριφορά. Μπροστά, η ανάρτηση με γόνατα MacPherson και κάτω βραχίονες προσφέρει υψηλή πλευρική ακαμψία για γραμμική απόκριση, και χαμηλή διαμήκη ακαμψία για βελτιστοποιημένη απορρόφηση κραδασμών. Το σύστημα διεύθυνσης (κρεμαγιέρα με δύο πινιόν και μεταβλητή, ηλεκτρική υποβοήθηση) είναι ειδικά ρυθμισμένο για τις Ευρωπαϊκές αγορές. Συγκριτικά με άλλες εκδόσεις της παγκόσμιας οικογένειας του Civic, το 5θυρο για την Ευρώπη είναι ειδικά χαρτογραφημένο για ταχύτερη, πιο άμεση απόκριση διεύθυνσης και ακόμα πιο σπορ αίσθηση.
    Όσον αφορά την εμφάνιση, το Civic 10ης γενιάς, θεωρείται έως και εξεζητημένο, καθώς μοιάζει πολύ με το Type R, ένα από τα σημεία αναφοράς των σπορ μοντέλων.
    Το νέο μοντέλο προσφέρεται με τους νέους κινητήρες V TEC τούρμπο, τον 3κύλινδρο 1000άρη με 129 ίππους/5500 στροφές και τον 4κύλινδρο 1.500άρι με 182 ίππους/5500 στροφές (ή 6000 στο CVT). Και οι δύο συνδυάζονται είτε με 6άρι χειροκίνητο, είτε με αυτόματο CVT, κιβώτια ταχυτήτων.
    Στην γκάμα σύντομα θα προστεθεί ένας ντίζελ κινητήρας 1.600 κυβικών εκατοστών με 120 ίππους.
    Οι επιδόσεις με 6άρι μηχανικό κιβώτιο είναι 0-100 σε 10.8’’ για το 1000άρι (βάρος 1275-1348 κιλά) με τελική 203 χλμ/ώρα και 0-100 σε 8.2’’ για το 1500άρι (βάρος 1307-1357 κιλά) με τελική 220 χλμ/ώρα.
    hondacivic6
    Όμως, σημαντική εξέλιξη στην τεχνολογία του Civic είναι η εντυπωσιακή γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων που διαθέτει, με τη λειτουργία τους να βασίζεται στη συλλογή πληροφοριών για το περιβάλλον όπου κινείται το αυτοκίνητο από μία κάμερα και ένα ραντάρ.
    Φυσικά διατίθεται και ένας πλήρης κατάλογος λειτουργιών συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας με μια οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, σύμφωνα με τις απαιτήσεις αλλά και την μόδα της εποχής.
    Το πακέτο των οδηγικών βοηθημάτων προσφέρει επιπλέον στις εκδόσεις με CVT και τη δυνατότητα αυτόματης παρακολούθησης της κυκλοφορίας σε μποτιλιάρισμα με πολύ χαμηλές ταχύτητες, με το αυτοκίνητο να σταματάει και να ξεκινάει αυτόματα, ακολουθώντας τις αντίστοιχες κινήσεις του μπροστινού.
    Οδηγώντας και τις δυο εκδόσεις κινητήρα προς και από την ορεινή Αχαΐα, διαπιστώσαμε την πολύ καλή ακαμψία και την υψηλή ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης του αυτοκινήτου, που περνά χωρίς τριγμούς και αναπηδήσεις πάνω από τις πολλές ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων.
    Με εξαιρετική ποιότητα κύλισης και υπεράνω κριτικής οδική συμπεριφορά το Civic αποδεικνύεται και πάλι το πιο «ευρωπαϊκό» από τα ιαπωνικά αυτοκίνητα, χαρακτηριστικό γνώρισμα που το καθιέρωσε από την πρώτη κιόλας γενιά, πριν από 45 χρόνια.
    Καλό κράτημα, προβλέψιμη –συνήθως ουδέτερη- οδική συμπεριφορά, εύκολος έλεγχος στην πιθανή απώλεια τροχιάς και δυνατά φρένα, είναι βασικά στοιχεία για ένα αυτοκίνητο που θα σε μεταφέρει ξέγνοιαστα από το ένα σημείο στο άλλο.
    Μοναδικός τόπος κριτικής, η κάποια ασάφεια στο σύστημα διεύθυνσης που γίνεται περισσότερο αντιληπτή κυρίως λόγω της ακαμψίας του πλαισίου και της καλής οδικής συμπεριφορά.
    hondacivic7
    Όσον αφορά τους κινητήρες, ο χιλιάρης έδειξε να ανταποκρίνεται απολύτως στις ανάγκες του αυτοκινήτου, επιτρέποντας γρήγορους ρυθμούς και ασφαλή προσπεράσματα ακόμα και στις ορεινές διαδρομές. Έχει το σχετικό θόρυβο μαζί με τον ανάλογο κραδασμό, αλλά όχι σε επίπεδα του να γίνεται ενοχλητικός.
    Αντίστοιχα ο 1500άρης κινητήρας λειτουργεί σαν ηλεκτροκινητήρας, έχει σαφώς μεγαλύτερη δύναμη, γεγονός που επιτρέπει την οδήγηση με λιγότερες αλλαγές ταχυτήτων, είναι καλύτερος για μεγάλα ταξίδια πλήρη φορτίου ταξίδια και καταναλώνει μόλις 1 λίτρο ανά 100 χιλιόμετρα περισσότερο καύσιμο από τον χιλιάρη.
    hondacivic9


    Το νέο Civic θα διατίθεται, σε τιμές που ξεκινούν από 20.650 ευρώ για το χιλιάρι τούρμπο των 129 ίππων, τιμή στην οποία συμπεριλαμβάνεται το μεταλλικό χρώμα και ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας, με στάνταρ ESP, 6 αερόσακους, το πακέτο οδικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας Honda Sensing, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, υπολογιστής ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με θύρα USB, Βluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop κλπ. Στην τιμή περιλαμβάνεται 5ετής εγγύηση και 5 χρόνια δωρεάν σέρβις και οδική βοήθεια.
    Όσο για το 1500 (εκδόσεις Sport, Sport Plus και Prestige), οι τιμές ξεκινούν από τα 25.650 ευρώ για να καταλήξουν στα 30.250 της πλήρως εξοπλισμένης έκδοσης με κιβώτιο CVT.
    hondacivic10hondacivic11hondacivic12hondacivic13
    Νίκος Τσάδαρης
    Πηγή: newsbeast.gr

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

  • Κάντε like στον istioforo news

    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 σχόλια:

    Item Reviewed: Οδηγούμε το νέο Honda Civic Rating: 5 Reviewed By: istioforosnews
    Scroll to Top